Film Barbie, prvi put prikazan je 21.jula prošle godine i od tada je generisan prihod od 1,4 milijarde dolara u globalnoj prodaji na blagajnama. Radnja filma bazirana je na stereotipičnoj Barbi koja putuje u „stvarni” ljudski svet kako bi pronašla sebe, a sveobuhvatne teme filma zaviru u savremeni feminizam i ulogu žena u društvu kroz paralelna poređenja matrijarhalnog društva iz „Barbie Land-a” sa patrijarhalnim društvo realnog sveta danas.
Barbie je odličan primer filma koji je svoj uticaj ostvario ne samo u zemlji svog porekla, već i na globalnoj sceni što govori u prilog tome koliki je uspeh doživeo. Pored toga, kulturni uticaj filma Barbie ogleda se u pokretanju diskusije na teme o feminizmu, konzumerizmu, modi, rasi i rodu.
Da li je ovo osuda današnjeg društva?
Film je podstakao lične i onlajn razgovore na temu toga da li su prevaziđene granice do sada postavljene na temu osude patrijahata. Stoga, slika muškaraca i tretman prema njima u filmu prouzrokovala je uznemirenost u jednom delu publike, dok su drugi smatrali da je filmski prikaz rodnih pitanja površno obrađen.
Osim diskusija o sadržaju filma, njegov kulturni uticaj prosirio se na mnoge sfere i postavlja nove trendove u modi tako sto normalizuje roze boju kao deo muskog garderobera. Imajući to u vidu zaključujemo da je ovaj film imao veliki uticaj kada se raspravlja o društvenim i kulturnim temama.